TECHNIK HOTELARSTWA

Komunikuje się z konsumentem, udziela informacji na temat oferowanych usług, doradza w podejmowaniu decyzji związanych z wyborem oferty. Szybko, sprawnie, grzecznie, zgodnie z obowiązującymi standardami obsługuje konsumenta w hotelach. Organizuje i obsługuje kongresy, konferencje, zjazdy oraz imprezy okolicznościowe. Organizuje usługi turystyczne, rekreacyjne i kulturalne. Planuje wyposażenie wnętrz różnych obiektów bazy noclegowej. Prowadzi korespondencję i obsługuje sprzęt biurowy.

Gdzie hotelarz może być zatrudniony?

  • Hotele;
  • Ośrodki wczasowo-wypoczynkowe;
  • Firmy cateringowe;
  • Biura podróży;
  • Agencje turystyczne;
  • Fundacje i stowarzyszenia;
  • Domy wczasowe;
  • Pensjonaty;
  • Zajazdy;
  • Motele.

Umiejętności i cechy hotelarza

  • pełna sprawność fizyczna
  • wysoka kultura osobista
  • zdolności interpersonalne
  • odporność na stres
  • sumienność
  • punktualność
  • rzetelność
  • uczciwość
  • opanowanie
  • uprzejmość i takt
  • cierpliwość
  • zdolność do postrzegania, przeżywania i rozumienia sytuacji z punktu widzenia klienta
  • umiejętność słuchania
  • chęć służenia pomocą
  • pogoda ducha.